10-04-2013 10:53

Foto-expositie Herinneringen

 

Op 12, 13 en 14 april exposeer ik mijn project Herinneringen.

 

Herinneringen is een fotoalbum over mijn moeder. Het album bevat interieurfoto's van haar huis, stillevens van documenten die zij zelf bewaarde en foto's uit haar eigen fotoalbums.

 

Herinneringen is op de eerste plaats een heel persoonlijk fotoalbum. Met het fotoalbum houd ik de herinnering aan mijn moeder levend. De interieurfoto's laten zien hoe zij de laatste jaren leefde. Ook de herinneringen die zij zelf bewaarde, zijn vastgelegd. Ik maakte stillevens van een groot aantal huwelijks-, geboorte- en overlijdensberichten, uitnodigingen, foto's, Sinterklaasgedichten, programmaboekjes en vakantieherinneringen. Het oudste document is het verlovingskaartje van haar zus uit 1945. De meest recente herinnering is het Kerstmenu waarvoor zij in 2011 uitgenodigd was. Tot slot bevat Herinneringen verschillende jeugdfoto's.

 

Een gedeelte van Herinneringen was eerder te zien in een wooncentrum voor ouderen in Soest. Bij veel bezoekers riepen de beelden herinneringen op aan eigen familiegebeurtenissen. Mooi was het dat zij hun persoonlijke verhalen vervolgens met mij deelden. Voor mij een aanwijzing dat Herinneringen meer is dan een persoonlijk fotoalbum.

 

Herinneringen maakt deel uit van de expositie De Verdieping, met werk van in totaal zeven fotografen. De expositie vindt plaats in Sophie Maree Gallery in Scheveningen, in het weekend van 12, 13 en 14 april. Fotografe en docent Muriel Mager opent de expositie op vrijdag 12 april om 18.00 uur. Je bent van harte welkom om hierbij aanwezig te zijn.

 

Expositie: 12, 13 en 14 april 2013

Openingstijden: vrijdag van 17.30 tot 21.00 uur, zaterdag en zondag van 13.00 tot 17.00 uur

Sophie Maree Gallery, Hellingweg 96D, 2583 WH Den Haag

 

—————

Terug


Contact

Marijke van Ewijk