26-11-2012 12:57

Welkom op mijn site!

Wordt het tekst of fotografie? Al vroeg stond ik voor deze keuze. Op school was ik één met mijn camera, maar ik maakte ook fotoboeken waarin tekst een belangrijke rol speelde. Uiteindelijk viel de keuze op tekst. Ik studeerde Nederlands in Amsterdam en vond werk als redacteur en uitgever.

 

Fotografie bleef mij echter interesseren. Vooral tijdens de vakanties, maar een aantal jaren gelden ging ik meedoen aan cursussen. Ik begon bij crea in Uithoorn, bij Mariëtte Beenen. De laatste jaren volg ik lessen fotografie bij Muriel Mager. Eerst via de Fotoschool in Rotterdam waar zij Werkgroep 1 leidde en - toen we nog geen genoeg hadden van haar lessen -  de Portfoliogroep bedacht. Sinds eind vorig jaar werken we vanuit Fotogalerie Sophie Maree in Den Haag, waarvan Muriel mede-eigenaar is. We krijgen opdrachten, maar doen ook allemaal onze eigen projecten.

 

Twee van die projecten staan op mijn site. De eerste is Randverschijnselen. Het is een serie landschappen die allemaal zijn gemaakt in het Groene Hart. Het Groene Hart moet een 'open' gebied blijven, maar toch zie je aan de randen de bebouwing steeds meer toenemen. Randverschijnselen is echter geen aanklacht. De bebouwing maakt deel uit van het landschap. Of je dat mooi vindt of niet, doet er niet toe. Het landschap is nu eenmaal zoals het is.

 

Het tweede project is Minibiografie. De serie gaat over mijn echtgenoot Edward. De foto's laten iets zien van wie hij is en wat hij voor mij betekent.

 

Het laatste project bestaat uit een serie foto's van interieurs. Soms komen ze terug in projecten, soms heb ik ze alleen gemaakt omdat ik het interieur bijzonder vindt.

 

In mijn blog vertel ik regelmatig over de projecten waar ik aan werk.

—————

Terug


Contact

Marijke van Ewijk